Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC) se alătură manifestărilor inițiate de Organizația Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA) față de modul în care autoritățile gestionează soarta a 400.000 de angajați ai industriei ospitalității, care generează o cifră de afaceri anuală de cinci miliarde de euro.
„Lipsa de predictibilitate privind momentul și condițiile de redeschidere în interior a restaurantelor nu mai poate fi amânată prin declarații superficiale care nu fac decât să perpetueze confuzia mediului de afaceri și nesiguranța angajaților. Industria ospitalității este în prezent tratată discriminatoriu în comparație cu alte domenii, statul dispunând efectiv asupra unor investiții și afaceri private fără a le fi naționalizat formal. Sacrificiile pe care companiile trebuie să le facă pentru a depăși criza generată de COVID-19 sunt necesare, însă lipsa de interes a autorităților pentru a găsi soluții în acest sector, pe care îl împinge spre faliment, are un efect de domino în toate domeniile conexe industriei HoReCa”, a declarat Constantin Rudnițchi, director executiv CLCC.
CLCC, alături de partenerii noștri HORA, propune redeschiderea în cel mai scurt timp a restaurantelor în interior, la fel ca în toate celelalte state membre ale Uniunii Europene, cu respectarea regulilor împotriva răspândirii COVID-19. De asemenea, propune eliminarea impozitului specific pentru anul 2021 și clasificarea grupurilor de firme afiliate ca parte a IMM-urilor, dacă nu îndeplinesc condiții de întreprinderi mari.
CLCC, care numără peste 2.000 de companii, cu o cifră de afaceri cumulată de circa 50 de miliarde de lei și un număr de angajați de peste 36.000, consideră că libertatea economică, libertatea comerțului și libertatea comunicării sunt fundamentale, iar consultările publice stau la baza unei societăți democratice.
Membrii CLCC pledează pentru stabilitate și predictibilitate legislativă, precum și pentru reglementări echilibrate și necesare, nu intempestive sau excesive.
Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării cuprinde companii din FMCG, industria ospitalitații, distribuitori engros, retaileri, mici comercianți, reprezentanți ai HoReCa, agenții de publicitate și comunicare, dar și ONG-uri.