CLCC cere clarificări: de ce sunt închise magazine alimentare?

mart. 24, 2020 | Aparitii si Comunicate

CLCC reclamă închiderea abuzivă a unor unități economice ale membrilor săi și solicită Comitetului Național pentru Situații de Urgență, precum și tuturor autorităților cu atribuții în domeniu, să facă precizări clare și urgente privind interpretarea prevederilor Ordonanței militare nr. 2/21.03.2020.

CLCC aduce la cunoștința autorităților că activitatea unora dintre membrii săi (precum Xpress și Inmedio) este complet restricționată din cauza interpretării excesive de către anumite autorități de aplicare a legii a prevederilor Ordonanței militare 2/2020, care stipulează clar că vânzarea produselor alimentare face excepție de la suspendarea temporară a activităților de comercializare cu amănuntul.

Activitatea multor agenți economici este deja grav afectată, astfel încât considerăm inoportună și nemotivată legal închiderea magazinelor alimentare și de distribuție a presei din incinta supermarketurilor, mai ales în condițiile în care ministrul de interne a declarat că restricțiile se aplică doar unităților comerciale din incinta mall-urilor.

Precizăm că unitățile economice menționate mai sus, închise de Poliția Locală, se încadrează la excepția prevăzută de art. 2 alin. 1 al Ordonanței 2/2020, întrucât desfășoară activitate de comercializare a produselor alimentare. În plus, magazinele a căror activitate a fost suspendată temporar funcționează în baza autorizației eliberate de direcțiile sanitar-veterinare competente, autorizație obligatorie pentru magazinele care comercializează produse alimentare. Dovada îndeplinirii acestor condiții a fost și se probează, în fața organelor de control, cu certificatul constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București, document ce se află afișat, la loc vizibil, pe perete, conform dispozițiilor legale în vigoare.

CLCC consideră că, în această perioadă nesigură din punct de vedere social și economic, este nevoie de reglementări clare, precise, precum și de acțiuni de control menite să aducă un plus de siguranță, dar care nu exced prevederilor legale în vigoare și dreptului la informare a populației.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA