CFA România: Indicatorul de Încredere Macroeconomică, în scădere uşoară, în iulie; inflaţia, estimată la 4,43%, în următoarele 12 luni

aug. 19, 2024 | Noutăți

Indicatorul de Încredere Macroeconomică al Asociaţiei CFA România a scăzut uşor, în luna iulie, cu 0,2 puncte, până la valoarea de 52 de puncte, iar aproape jumătate dintre analiştii asociaţiei (47%) anticipează o reducere a ratei inflaţiei în următoarele 12 luni, până la 4,43%.

“Principalul risc asupra stabilităţii financiare a României este politica fiscală. Deficitul bugetar este anticipat de către participanţii la sondaj la o valoare de peste 7% din PIB în acest an. Acest deficit este asociat şi cu o reducere uşoară a anticipaţiilor de creştere economică pentru acest an”, a declarat Adrian Codîrlaşu, vicepreşedinte al Asociaţiei CFA România, într-un comunicat transmis, luni, AGERPRES.

Potrivit sursei citate, rata anticipată a inflaţiei pentru orizontul de 12 luni (iulie 2025) s-a redus faţă de exerciţiul anterior şi s-a situat la valoarea medie de 4,43%. În acelaşi timp, aproximativ 47% dintre participanţi anticipează o reducere a ratei inflaţiei în următoarele 12 luni, iar 41% anticipează o stabilitate a acestui indicator.

În ceea ce priveşte cursul de schimb euro/leu, în jur de 82% dintre participanţi anticipează o depreciere a leului în următoarele 12 luni, iar restul o stagnare.

Astfel, valoarea medie a anticipaţiilor pentru orizontul de 6 luni este de 5,0258 lei pentru un euro, în timp ce pentru orizontul de 12 luni, valoarea medie a cursului anticipat este 5,1062 lei pentru un euro.

Deficitul bugetului de stat prognozat pentru anul 2024 a continuat să se majoreze şi este anticipat (valoarea medie a anticipaţiilor) la 7,1% din PIB, iar anticipaţiile de creştere economică pentru anul curent au continuat să se reducă faţă de exerciţiile anterioare şi se situează la valoarea de 2,5%.

Datoria publică calculată ca procent în PIB este anticipată să se majoreze la 54% în următoarele 12 luni.

Referitor la evoluţia preţurilor proprietăţilor rezidenţiale în oraşe, cea mai mare parte dintre participanţi, 59% anticipează o stagnare în următoarele 12 luni în timp ce tot 29% anticipează o scadere. De asemenea 41% dintre participanţi consideră că preţurile actuale sunt corect evaluate, iar 59% că sunt supraevaluate.

Sondajul este realizat lunar de Asociaţia CFA România, de peste 13 ani, şi reprezintă un indicator prin intermediul căruia organizaţia doreşte să cuantifice anticipaţiile analiştilor financiari cu privire la activitatea economică în România pentru un orizont de timp de un an.

Asociaţia CFA România este organizaţia profesioniştilor în investiţii din România, deţinători ai titlului Chartered Financial Analyst (CFA), calificare administrată de CFA Institute (USA). AGERPRES

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Adrian Voican (ANAT): A lua voucherele de vacanță este o crimă economică împotriva dezvoltării; trebuie să le repunem la loc

A lua voucherele de vacanță, acest catalizator al industriei, cred că este o crimă economică împotriva dezvoltării și trebuie să le punem la loc, poate într-un format mai deștept care să ajute și angajații din domeniul privat, este de părere vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT), Adrian Voican.

Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global

După mai mult de un deceniu de cooperare fiscală globală, se conturează din ce în ce mai clar o revenire a competiției fiscale, pe fondul unor noi tensiuni comerciale care perturbă lanțurile de aprovizionare în timp real, se arată în cel mai recent raport EY privind perspectiva strategiilor fiscale la nivel global. Avansul accelerat în tehnologie impactează, la rândul său, piețele financiare mondiale, adăugând o anumită marjă de incertitudine economică.

„Turismul în 2025, o nouă încercare”, tema dezbaterii CLCC din 24 aprilie

Pentru industria turistică, la vechile probleme, cum ar fi lipsa forței de muncă și numărul redus al turiștilor străini, se adaugă altele noi, cum sunt creșterea fiscalității și scăderea valorii tichetelor de vacanță. Care este strategia de creștere a operatorilor din turism? Cum se adaptează la noile condiții? Te invităm să aflăm împreună pe 24 aprilie, începând cu ora 11.00, în cadrul unei noi dezbatere profesionale digitale CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, cu titlul „Turismul în 2025, o nouă încercare”.

Expansiunea comerțului online impulsionează piața logistică și industrială din România

România se află într-un proces accelerat de transformare a pieței de e-commerce, generând o cerere tot mai mare pentru spații logistice și industriale. Conform raportului „Quo Vadis E-commerce” realizat de Cushman & Wakefield, comerțul online continuă să fie un motor de creștere pentru sectorul industrial și logistic, generând oportunități semnificative pentru dezvoltatori și investitori.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA