CFA România: Indicatorul de Încredere Macroeconomică, în creştere uşoară, în mai; rata inflaţiei, anticipată la 5,45%, în următoarele 12 luni

iun. 28, 2024 | Noutăți

Indicatorul de Încredere Macroeconomică al Asociaţiei CFA România a crescut uşor, în luna mai, cu 0,3 puncte, până la valoarea de 47,4 de puncte, iar peste jumătate dintre analiştii asociaţiei (53%) anticipează o reducere a ratei inflaţiei în următoarele 12 luni, până la 5,45%.

Potrivit unui comunicat de presă al CFA România, transmis AGERPRES, majorarea Indicatorului de Încredere Macroeconomică s-a datorat creşterii cu 1,1 puncte a componentei de condiţii curente a indicatorului.

De asemenea, rata anticipată a inflaţiei, pentru orizontul de 12 luni (iunie 2025), s-a redus faţă de exerciţiul anterior şi s-a situat la valoarea medie de 5,45%. În acelaşi timp, aproximativ 53% dintre participanţi anticipează o reducere a ratei inflaţiei, în următorul an.

În ceea ce priveşte cursul de schimb euro/leu, în jur de 88% dintre participanţi prognozează o depreciere a leului în următoarele 12 luni, iar restul o stagnare. Astfel, valoarea medie a anticipaţiilor pentru următoarele şase luni, este de 5,0130 lei pentru un euro, în timp ce pentru 12 luni, valoarea medie a cursului anticipat este 5,0605 lei pentru un euro.

“Luna mai a adus o ajustare în sens crescător a deficitului bugetar aşteptat pentru acest an. Anticipaţiile atât în ceea ce priveşte rata inflaţiei, cât şi ratele de dobânda au reintrat în trendul descendent. Însă reducerea ratei inflaţiei către ţintă va fi lentă, principalul risc fiind politica fiscală”, a declarat, în comunicatul citat, Adrian Codîrlaşu, vicepreşedinte al Asociaţiei CFA România.

Sondajul este realizat lunar de Asociaţia CFA România, de peste 12 ani, şi reprezintă un indicator prin intermediul căruia organizaţia doreşte să cuantifice anticipaţiile analiştilor financiari cu privire la activitatea economică în România pentru un orizont de timp de un an.

Cercetarea are loc în ultima săptămâna a fiecărei luni iar participanţii sunt membri ai Asociaţiei CFA România şi candidaţii pentru nivelurile II şi III ale examenului CFA.

Asociaţia CFA România este organizaţia profesioniştilor în investiţii din România, deţinători ai titlului Chartered Financial Analyst (CFA), calificare administrată de CFA Institute (USA). AGERPRES

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA