Cătălin Niță, Federația Patronală Petrol și Gaze – FPPG: Dacă nu se pune accent pe investițiile pe termen mediu, o să pierdem foarte mulți bani

feb. 4, 2022 | Evenimente

”O investiție în România înseamnă că tot ce aduce profit și valoare adăugată se întâmplă în țară. Statul, ca și companiile, trebuie să producă bani și, dacă nu produce bani din investiții, adică din companiile cu capital și din profitul acestora, statul nu va avea de unde să facă investiții, decât din taxe și impozite. Iar dacă nu ne mobilizăm să facem lucrurile repede în ceea ce privește investițiile pe termen mediu, o să pierdem foarte mulți bani”. Acestea au fost ideile cu care Cătălin Niță, Director Executiv, Federația Patronală Petrol și Gaze – FPPG și-a început intervenția, în cadrul întâlnirii de joi, 27 ianuarie, a comunității CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu tema ”Energia în 2022: Noua tranziție. Încrederea consumatorilor și proiectele industriei”.

Creare de plus valoare cu statul român

”Nu trebuie să mai conteze dacă este investitor privat sau de stat, cu capital românesc sau străin, atâta timp cât societățile sunt înregistrate în România, plătesc taxele și impozitele aici și serviciile lor sunt pentru români. Dacă nu continuăm să facem bani cu statul nostru din investiții și din creare de plus valoare, vom ajunge în situația în care consumul va crește și producția va scădea, vom importa mai mult, plus valoarea se va crea în statul respectiv, noi vom plăti prețul impus de importator, iar statul va trebui să-și compenseze prețul mare”, a mai explicat Niță.

Soluții pentru depășirea crizei

În opinia Directorului Executiv al Federației Patronale Petrol și Gaze – FPPG, pentru a putea depăși criza, ”trebuie să găsim metode de a oferi statului ajutor cu experții și cu expertiza noastră, a federației noastre și a celorlalte asociații profesionale și cu toții trebuie să tragem de aleșii noștri să pornească investițiile”: ”Investitorii din domeniul nostru de petrol și gaze cer doar ca statul să se așeze la masă cu ei și să găsească o formă digerabilă, din care să poată câștiga și companiile și statul, dar, în primul rând, să câștige consumatorii.”

CLCC reunește aproximativ 2000 de companii care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Adrian Voican (ANAT): A lua voucherele de vacanță este o crimă economică împotriva dezvoltării; trebuie să le repunem la loc

A lua voucherele de vacanță, acest catalizator al industriei, cred că este o crimă economică împotriva dezvoltării și trebuie să le punem la loc, poate într-un format mai deștept care să ajute și angajații din domeniul privat, este de părere vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT), Adrian Voican.

Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global

După mai mult de un deceniu de cooperare fiscală globală, se conturează din ce în ce mai clar o revenire a competiției fiscale, pe fondul unor noi tensiuni comerciale care perturbă lanțurile de aprovizionare în timp real, se arată în cel mai recent raport EY privind perspectiva strategiilor fiscale la nivel global. Avansul accelerat în tehnologie impactează, la rândul său, piețele financiare mondiale, adăugând o anumită marjă de incertitudine economică.

„Turismul în 2025, o nouă încercare”, tema dezbaterii CLCC din 24 aprilie

Pentru industria turistică, la vechile probleme, cum ar fi lipsa forței de muncă și numărul redus al turiștilor străini, se adaugă altele noi, cum sunt creșterea fiscalității și scăderea valorii tichetelor de vacanță. Care este strategia de creștere a operatorilor din turism? Cum se adaptează la noile condiții? Te invităm să aflăm împreună pe 24 aprilie, începând cu ora 11.00, în cadrul unei noi dezbatere profesionale digitale CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, cu titlul „Turismul în 2025, o nouă încercare”.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA