Cătălin Niță, Director Executiv, Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG): Marea noastră problemă este necorelarea politicilor publice cu ce au de făcut investitorii și companiile

iun. 16, 2022 | Comunitatea CLCC

Trebuie găsită o variantă de corelare a politicilor publice cu o strategie corectă și cu dorințele de investiții, având în vedere că problemele cu care se confruntă sectorul de petrol și gaze sunt reprezentate de necorelarea politicilor publice cu ce au de făcut investitorii și companiile, potrivit lui Cătălin Niță, Director Executiv, Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG).

Importanța deciziei politice

În cadrul reuniunii online a comunității CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), de la finalul lunii mai, dedicate statusului actual al industriei românești și perspectivelor viitorului, Niță a arătat că ”este important să mișcăm partea politică, astfel încât să înțeleagă problemele cu care ne confruntăm și să înțeleagă că avem nevoie de un scop comun; trebuie găsită o formulă de comunicare între toți actorii implicați, cu scopul de a face lucrurile să funcționeze”.

Scăderi însemnate, în ultimii ani

„În 2021, față de 2017, sectorul de petrol și gaze naturale a scăzut cu 20.000 de locuri de muncă, de la 103.000 la 83.000, în prezent. Ne confruntăm cu probleme destul de mari, în ceea ce privește statistica sectoarelor din România și a industriei și, dacă nu avem o statistică bine pusă la punct, nu ne putem da seama dacă facem progrese sau e vorba de regres”, a mai spus reprezentantul FPPG.

„Sectorul de petrol și gaze este prima și singura industrie pe care nicio altă țară nu a pus-o la îndoială vreodată, explorăm și exploatăm țiței de 160 de ani, cu premiere mondiale nenumărate, exploatăm gaze de 114 ani, exportăm pe lângă resursele propriu-zise produse prelucrate din țiței și gaze naturale, exportăm inclusiv capital uman”, a mai spus Cătălin Niță.

Înregistrarea întâlnirii MAI ARE ROMÂNIA INDUSTRIE?, poate fi urmărită integral AICI.

Dezbatere digitală marca CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Adrian Voican (ANAT): A lua voucherele de vacanță este o crimă economică împotriva dezvoltării; trebuie să le repunem la loc

A lua voucherele de vacanță, acest catalizator al industriei, cred că este o crimă economică împotriva dezvoltării și trebuie să le punem la loc, poate într-un format mai deștept care să ajute și angajații din domeniul privat, este de părere vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT), Adrian Voican.

Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global

După mai mult de un deceniu de cooperare fiscală globală, se conturează din ce în ce mai clar o revenire a competiției fiscale, pe fondul unor noi tensiuni comerciale care perturbă lanțurile de aprovizionare în timp real, se arată în cel mai recent raport EY privind perspectiva strategiilor fiscale la nivel global. Avansul accelerat în tehnologie impactează, la rândul său, piețele financiare mondiale, adăugând o anumită marjă de incertitudine economică.

„Turismul în 2025, o nouă încercare”, tema dezbaterii CLCC din 24 aprilie

Pentru industria turistică, la vechile probleme, cum ar fi lipsa forței de muncă și numărul redus al turiștilor străini, se adaugă altele noi, cum sunt creșterea fiscalității și scăderea valorii tichetelor de vacanță. Care este strategia de creștere a operatorilor din turism? Cum se adaptează la noile condiții? Te invităm să aflăm împreună pe 24 aprilie, începând cu ora 11.00, în cadrul unei noi dezbatere profesionale digitale CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, cu titlul „Turismul în 2025, o nouă încercare”.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA