Călin Ile (FIHR): România a ieșit din zona de promovare externă – 2 ani, industria turismului nu a contat!

ian. 6, 2022 | Evenimente

Cererea pentru serviciile de turism va crește în anul următor (2022), deoarece există o cerere reportată, o cerere nesatisfăcută în ultimii 2  ani,  dar  existentă plecând  de  la  dorința  oamenilor  de  a  călători. Cererea  se  va  manifesta într-o  pondere mare imediat ce vom depăși această pandemie, potrivit lui Călin Ile, Președintele Federației Industriei Hoteliere din România – FIHR.

„Încă suntem  departe  de  ceea  ce  trebuie  să reprezinte  o  industrie  unită,  dar  facem  pași într-o  direcție normală. Avem nevoie de puțină solidaritate față de sectorul turismului care a creat multe controverse, plecând de la așteptările turiștilor care sunt într-o schimbare continuă, schimbare care va dura și în anii următori.

Totodată, cea mai  mare  nevoie  pentru  economia  României,  nu  doar  pentru  sectorul  turism,  ar  fi  să existe  o creștere  a  capacității  administrative  a  statului și o viteză de reacție la lucrurile care se întâmplă în economia reală”, a punctat Președintele Federației Industriei Hoteliere din România.

Potrivit acestuia, turismul  a  trecut  printr-o  perioadă de declin în 2020, de peste 50% față de  anul  anterior, însă, în  anul  2021, a  fost înregistrată o oarecare  revenire. Această cădere a lăsat urme în industria hotelieră și cel mai mare prejudiciu este faptul că a  pierdut  peste  30%  din  forța  de  muncă al  acestui  sector, personal care s-a reorientat către alte sectoare.

Un alt prejudiciu major a fost faptul că România a ieșit total de pe zona de promovare externă –„2 ani, România nu a contat!”

„Statul încă nu are nicio strategie pentru  tot ce înseamnă turism  sau, în special, pentru ceea ce înseamnă promovare eficientă. Munca noastră, ca Federație, va fi să susținem existența unei  strategii bine definite pentru tot ceea ce înseamnă sectorul turism, va trebui să reducem deficitul extrem de mare pe care turismul îl produce la balanța comercială a României an de  an,  să încercăm  să stimulăm  incomingul și  să le  oferim  românilor  alternative într-un spirit concurențial pentru a rămâne în țară”, a fost mesajul transmis de Călin Ile, Președintele Federației Industriei Hoteliere din România – FIHR, în cadrul întâlnirii comunității CLCC, din luna decembrie.

Înregistrarea întâlnirii din 15 Decembrie, ECONOMIA ROMÂNEASCĂ: RETROSPECTIVĂ ȘI PROIECȚII PENTRU 2022, poate fi urmărită integral AICI.

Întâlnirea a fost organizată de Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării. Moderatorul întâlnirii, Constantin Rudnițchi – Director Executiv CLCC, i-a avut ca invitați speciali pe Laurian Lungu – Analist economic, Co-fondator Consilium Policy Advisors Group – CPAG; Doru Dragomir – Președinte Camera de Comerț Bilaterală România – Bulgaria; Adrian Sandu – Secretar General, Asociația Constructorilor de Automobile din România – ACAROM; Călin Ile – Președintele Federației Industriei Hoteliere din România – FIHR; Radu Tănase – Membru Consiliului Director HORA România; Feliciu Paraschiv – Vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România – ANCMMR; Raul Pop – Expert mediu, Co-Founder Coaliția pentru Economie Circulară – CERC.

CLCC reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerțului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Aceasta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

 

INFOGRAFICE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

ARTICOLE RECENTE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

Cum a evoluat piața muncii în 2024?

2024 a fost un an al prudenței pe piața muncii, în care angajatorii au postat aproape 300.000 de joburi noi, dar și în care candidații au fost foarte activi în a-și căuta un nou loc de muncă, în condițiile în care au fost înregistrate aproximativ 11 milioane de aplicări, potrivit datelor din cea de-a 9-a ediție a raportului anual Review & Trends realizat de eJobs România.

Au fost semnate trei noi contracte de investiţii în infrastructura de turism

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan Radu Oprea, a semnat contractele de finanţare în cadrul Programului pentru dezvoltarea investiţiilor în turism – Masterplanul investiţiilor în turism pentru proiecte în domeniul turismului depuse de Consiliul Judeţean Călăraşi, Primăria municipiului Reşiţa şi Primăria oraşului Borsec, informează ministerul de resort printr-un comunicat.

Cristina Chiriac (CONAF): Este important să ne gândim ce avem de făcut în 2025, astfel încât să nu intrăm într-o recesiune economică

„România trebuie să reducă cheltuielile publice, în special din zona celor neproductive pentru a evita o posibilă recesiune economică în 2025, să crească eficienţa colectării veniturilor fiscale şi să evite supraîncărcarea fiscală asupra mediului de afaceri”, a declarat Cristina Chiriac, preşedinta Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Înapoi la economie. Cum văd antreprenorii anul 2025.”

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA