Călin Ile (FIHR): România a ieșit din zona de promovare externă – 2 ani, industria turismului nu a contat!

ian. 6, 2022 | Evenimente

Cererea pentru serviciile de turism va crește în anul următor (2022), deoarece există o cerere reportată, o cerere nesatisfăcută în ultimii 2  ani,  dar  existentă plecând  de  la  dorința  oamenilor  de  a  călători. Cererea  se  va  manifesta într-o  pondere mare imediat ce vom depăși această pandemie, potrivit lui Călin Ile, Președintele Federației Industriei Hoteliere din România – FIHR.

„Încă suntem  departe  de  ceea  ce  trebuie  să reprezinte  o  industrie  unită,  dar  facem  pași într-o  direcție normală. Avem nevoie de puțină solidaritate față de sectorul turismului care a creat multe controverse, plecând de la așteptările turiștilor care sunt într-o schimbare continuă, schimbare care va dura și în anii următori.

Totodată, cea mai  mare  nevoie  pentru  economia  României,  nu  doar  pentru  sectorul  turism,  ar  fi  să existe  o creștere  a  capacității  administrative  a  statului și o viteză de reacție la lucrurile care se întâmplă în economia reală”, a punctat Președintele Federației Industriei Hoteliere din România.

Potrivit acestuia, turismul  a  trecut  printr-o  perioadă de declin în 2020, de peste 50% față de  anul  anterior, însă, în  anul  2021, a  fost înregistrată o oarecare  revenire. Această cădere a lăsat urme în industria hotelieră și cel mai mare prejudiciu este faptul că a  pierdut  peste  30%  din  forța  de  muncă al  acestui  sector, personal care s-a reorientat către alte sectoare.

Un alt prejudiciu major a fost faptul că România a ieșit total de pe zona de promovare externă –„2 ani, România nu a contat!”

„Statul încă nu are nicio strategie pentru  tot ce înseamnă turism  sau, în special, pentru ceea ce înseamnă promovare eficientă. Munca noastră, ca Federație, va fi să susținem existența unei  strategii bine definite pentru tot ceea ce înseamnă sectorul turism, va trebui să reducem deficitul extrem de mare pe care turismul îl produce la balanța comercială a României an de  an,  să încercăm  să stimulăm  incomingul și  să le  oferim  românilor  alternative într-un spirit concurențial pentru a rămâne în țară”, a fost mesajul transmis de Călin Ile, Președintele Federației Industriei Hoteliere din România – FIHR, în cadrul întâlnirii comunității CLCC, din luna decembrie.

Înregistrarea întâlnirii din 15 Decembrie, ECONOMIA ROMÂNEASCĂ: RETROSPECTIVĂ ȘI PROIECȚII PENTRU 2022, poate fi urmărită integral AICI.

Întâlnirea a fost organizată de Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării. Moderatorul întâlnirii, Constantin Rudnițchi – Director Executiv CLCC, i-a avut ca invitați speciali pe Laurian Lungu – Analist economic, Co-fondator Consilium Policy Advisors Group – CPAG; Doru Dragomir – Președinte Camera de Comerț Bilaterală România – Bulgaria; Adrian Sandu – Secretar General, Asociația Constructorilor de Automobile din România – ACAROM; Călin Ile – Președintele Federației Industriei Hoteliere din România – FIHR; Radu Tănase – Membru Consiliului Director HORA România; Feliciu Paraschiv – Vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România – ANCMMR; Raul Pop – Expert mediu, Co-Founder Coaliția pentru Economie Circulară – CERC.

CLCC reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerțului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Aceasta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

 

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Adrian Voican (ANAT): A lua voucherele de vacanță este o crimă economică împotriva dezvoltării; trebuie să le repunem la loc

A lua voucherele de vacanță, acest catalizator al industriei, cred că este o crimă economică împotriva dezvoltării și trebuie să le punem la loc, poate într-un format mai deștept care să ajute și angajații din domeniul privat, este de părere vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT), Adrian Voican.

Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global

După mai mult de un deceniu de cooperare fiscală globală, se conturează din ce în ce mai clar o revenire a competiției fiscale, pe fondul unor noi tensiuni comerciale care perturbă lanțurile de aprovizionare în timp real, se arată în cel mai recent raport EY privind perspectiva strategiilor fiscale la nivel global. Avansul accelerat în tehnologie impactează, la rândul său, piețele financiare mondiale, adăugând o anumită marjă de incertitudine economică.

„Turismul în 2025, o nouă încercare”, tema dezbaterii CLCC din 24 aprilie

Pentru industria turistică, la vechile probleme, cum ar fi lipsa forței de muncă și numărul redus al turiștilor străini, se adaugă altele noi, cum sunt creșterea fiscalității și scăderea valorii tichetelor de vacanță. Care este strategia de creștere a operatorilor din turism? Cum se adaptează la noile condiții? Te invităm să aflăm împreună pe 24 aprilie, începând cu ora 11.00, în cadrul unei noi dezbatere profesionale digitale CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, cu titlul „Turismul în 2025, o nouă încercare”.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA