Călin Biriș, Online Mastery: Afacerile mici și mijlocii au prins cel mai repede drag de online și de specialiștii de digital marketing

nov. 28, 2024 | Comunitatea CLCC

„De când cu online-ul, lucrurile se mișcă puțin mai repede și a crescut această piață de afaceri mici și mijlocii, pentru că business-urile mari erau deja în online, dinainte să apară Facebook-ul la noi. Afacerile mici și mijlocii au prins cel mai repede drag de online, de tot ce a început să apară, inclusiv de specialiștii de digital marketing”, a declarat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery,  în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Marketingul s-a mutat în online. Cum vă puteți promova produsele sau imaginea în domeniul digital”, desfășurată în 20 noiembrie. 

În continuare, Călin Biriș a vorbit despre începuturile marketingului online pe piața din România: „ Marketingul a existat dintotdeauna, pentru că este un pilon important în cadrul oricărei afaceri. Acesta s-a mutat însă în online, nu de ieri, nu de astăzi, ci cam de 10 ani încoace. Când a intrat Facebook pe piața din România și a crescut vertiginos, dintr-o dată afacerile au observat că au un instrument de comunicare pe care pot să îl controleze și să îl folosească foarte ușor. Mai exact, paginile de Facebook pentru business, care înlocuiau cumva și nevoia unui site profesionist. A început apoi să devină un canal de promovare tot mai popular și Google și, treptat, tot mai mulți antreprenori și tot mai multe businessuri mici și mijlocii au început să-l folosească.. ”, a afirmat fondatorul Online Mastery. 

„Digital marketingul încă are multe aspecte tehnice care trebuie dobândite prin practică și prin training.” 

„După mai mulți ani de digital marketing s-au simplificat lucrurile și le înțelegem, le comunicăm foarte clar. Ne-a luat foarte mult timp să ajungem să le comunicăm atât de clar – una este explicarea lor și alta este implementarea acestora. Din păcate, digital marketingul încă are multe aspecte tehnice care trebuie dobândite prin practică și prin training, prin antrenamente de marketing, cum le zic eu, pentru că altfel nu se poate”, a explicat Călin Biriș.   

„Toate aceste platforme au sensul lor și sunt conectate într-un fel sau altul, pentru a putea face digital marketingul să funcționeze”, explică consultantul de marketing, completând: „De aceea avem experți care lucrează în acest domeniu, pentru că este nevoie de expertiză, este nevoie de timp, de învățare și de lucru cu aceste platforme pentru a le stăpâni. Deocamdată totul este tehnic și este nevoie de expertiză – lucrați cu experți, dar fiți curioși.”  

„Majoritatea antreprenorilor ajung să se intereseze despre cum se fac lucrurile atunci când ce-și doresc nu este atins. De obicei, când rezultatele nu apar, antreprenorul intră în detalii. Trebuie să fie o înțelegere de ambele părți. Ideal ar fi să existe tot timpul rezultate pozitive, dar, într-o lume de business competitivă, nu există doar rezultate pozitive. Poate să fie un cumul de factori care să facă campaniile să fie de succes sau nu, iar comunicarea pe social media să prindă sau să nu prindă”, a concluzionat Călin Biriș în prima parte a intervenției sale din cadrul dezbaterii profesionale CLCC. 

Înregistrarea întâlnirii „Marketingul s-a mutat în online. Cum vă puteți promova produsele sau imaginea în domeniul digital”,  AICI.

***

Reuniunile CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

Eveniment promovat de EventsMax.ro.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA