BNR a lansat proiectul Antreprenoriat de Top

oct. 11, 2023 | Noutăți

„În data de 11 octombrie 2023, Banca Naţională a României, în parteneriat cu Asociaţia Română a Băncilor, Asociaţia Societăţilor Financiare din România, Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM, Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România, Academia de Studii Economice din Bucureşti, Asociaţia Română de Fintech şi Institutul Bancar Român, a organizat Conferinţa de prezentare a proiectului Antreprenoriat de TOP care are ca obiectiv creşterea educaţiei economice şi financiare a antreprenorilor din România. Pornind de la premisa că educaţia economică şi financiară este un interes naţional comun al autorităţilor publice, organizaţiilor, mediului privat şi al populaţiei şi că este primordială coordonarea la nivel macro a tuturor părţilor interesate, Antreprenoriat de TOP îşi propune creşterea nivelului de educaţie financiară a firmelor, prin dezvoltarea cunoştinţelor financiare, îmbunătăţirea comportamentului financiar, dar şi prin ameliorarea atitudinii financiare, creşterea incluziunii financiare în rândul companiilor, utilizarea mai amplă a produselor şi serviciilor financiare şi îmbunătăţirea gradului de digitalizare a activităţilor financiare şi de afaceri”, se spune în comunicatul BNR.

Potrivit sursei citate, Proiectul va fi implementat concomitent pe mai multe paliere, respectiv conferinţe, seminare şi workshop-uri organizate începând cu data de 1 noiembrie, dar şi prin realizarea unor soluţii digitale care să facă disponibilă informaţia pentru antreprenori, într-o manieră rapidă şi facilă prin construirea unui portal naţional de către Banca Naţională a României şi partenerii din industria financiară. Portalul va conţine date şi informaţii cu titlu gratuit şi va avea secţiuni multiple: soluţii de finanţare oferite bănci, IFN-uri, soluţii alternative; resurse informaţionale pentru antreprenori; instrumente şi soluţii pentru digitalizarea activităţii financiare a companiei şi familiarizarea cu instrumente oferite de FinTech; fonduri nerambursabile – europene sau care pot fi accesate prin programe guvernamentale; servicii specifice pentru sprijinirea startup-urilor; securitate cibernetică legată de activitatea financiar – bancară; consultanţă juridică, legislativă şi contabilă, aspecte privind disciplina financiară; sfaturi utile, estimând că va fi funcţional în prima jumătate a anului viitor.

„Acest demers se va derula sub coordonarea Băncii Naţionale a României, ca urmare a Recomandării Comitetului Naţional pentru Supravegherea Macroprudenţială nr. R/3/2022 privind creşterea sustenabilă a intermedierii financiare, în parteneriat cu asociaţiile economice reprezentative, mediul academic, ministerele de linie şi sectorul bancar, alături de alte asociaţii din sistemul financiar din România şi mediul de business, într-o manieră coerentă cu abordarea Uniunii Europene si a Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE). Aderarea la OCDE este unul din obiectivele strategice ale României, iar procesul aderării presupune şi consolidarea educaţiei financiare a antreprenorilor”, se spune în comunicat.

BNR menţionează că lansarea la Bucureşti a acestui proiect va fi urmată de evenimente similare ce se vor organiza la Iaşi, Timişoara, Cluj-Napoca, cu sprijinul universităţilor partenere şi vor continua cu Sibiu, Braşov, Constanţa şi Craiova în cursul anului viitor. AGERPRES

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Luisiana Dobrinescu, despre declararea codului UIT: Dacă este și o diferență de 10 secunde, se emite procesul verbal de sancționare

„Confiscarea se face foarte ușor. Nu marfa se confiscă, ci contravaloarea mărfii. Există personal al Antifraudei care verifică din birou data, ora și minutul de intrare în țară a vehiculului, cu data, ora și minutul declarării codului UIT. Dacă este și o diferență de 10 secunde, o oră sau două, se emite procesul verbal de sancționare”, a afirmat Luisiana Dobrinescu, Managing Partner, Dobrinescu Dobrev SCA.

Sînziana Radu, (EY): Rațiunea implementării sistemului RO e-Transport necesită o colaborare din partea mediului de afaceri, dar și o înțelegere corectă și completă a cerințelor de raportare

„Rațiunea implementării acestui sistem necesită, în mod evident, o colaborare din partea mediului de afaceri, dar și o înțelegere corectă și completă a cerințelor de raportare. Pe cât vedem de necesară asigurarea unei colectări eficiente a taxelor și impozitelor, pe atât de multe provocări aduce acest sistem la nivelul mediului de afaceri, care depune eforturi considerabile pentru a se conforma acestei cerințe impuse de autorități”, a declarat Sînziana Radu, Manager Taxe indirecte, Ernst&Young (EY).

Dan Schwartz, consultant fiscal: Reglementările fiscale ce au fost lansate pe piaţă în regim de urgenţă sunt lucruri făcute foarte repede, fără o consultare cu mediul de afaceri

„Reglementările fiscale ce au fost lansate pe piaţă în regim de urgenţă sunt lucruri făcute foarte repede, fără o consultare cu mediul de afaceri, iar în loc să stăm la coadă pentru a depune un formular la un ghişeu ANAF, stăm la coadă online ca să furnizăm informaţiile solicitate, pentru că sistemele se blochează”, a declarat Dan Schwartz, consultant fiscal, Cofondator& Managing Partner RSM România.

Ştefan-Radu Oprea: Buget de 440 milioane de euro la Start-Up Nation, în 2024; programul ”Femei Antreprenor” ar putea debuta pe 30 iulie

Programul Start-Up Nation va continua şi în acest an, cu un buget din fonduri europene de peste 440 milioane de euro, iar la sfârşitul lunii iulie ar urma să demareze şi Programul “Femei Antreprenor”, a declarat la evenimentul de lansare a unei noi ediţii a “Cartei Albe a IMM-urilor din România”, ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea.

„Invazie de E-uri în fiscalitate. Cum se adaptează antreprenorii, companiile și profesioniștii la digitalizarea raportărilor fiscale”, o nouă dezbatere marca CLCC

CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării te invită la o nouă dezbatere profesională digitală, cu titlul „Invazie de E-uri în fiscalitate. Cum se adaptează antreprenorii, companiile și profesioniștii la digitalizarea raportărilor fiscale”. Cea de-a șasea dezbatere din acest an se va desfășura JOI, 18 iulie, începând cu ora 11.00, pe ZOOM.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA