Apelul CLCC către formațiunile politice: Să vorbim despre lucrurile care contează 

oct. 7, 2020 | Aparitii si Comunicate

Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC) face un apel către toate formațiunile politice care vor participa în viitoarele alegeri parlamentare să facă publice măsurile pe care le propun pentru sprijinirea sectoarelor economice și culturale puternic afectate de pandemie. CLCC reunește peste 2.000 de companii din România cu aproape 40.000 de angajați expuși efectelor economice negative ale pandemiei.

Nici companiile românești, nici angajații lor nu știu cum va arăta ziua de mâine, în condițiile în care economia s-a contractat din cauza pandemiei. Sunt aceiași oameni care vor fi invitați să voteze în mai puțin de două luni pentru un viitor mai bun, dar cărora nu li se spune cum se va ajunge acolo. În condițiile în care în România se vorbește despre un nou val al pandemiei, ar fi util să înțelegem care sunt propunerile partidelor pentru revenirea economică”, a declarat Constantin Rudnițchi, director executiv CLCC.

Sub titlul ,,Să vorbim despre lucrurile care contează!”, CLCC își propune să devină o platformă de dezbatere pentru toate formațiunile politice interesate să ofere soluții pentru dinamizarea activității economice și lansează spre dezbatere câteva propuneri de măsuri:

  • Libertatea companiilor de a alege între plata impozitului pe venit sau plata impozitului pe profit;
  • Reducerea evaziunii fiscale;
  • Instituirea disciplinei financiare pentru companiile de stat care înregistrează datorii;
  • Stimulente fiscale la plata impozitelor și taxelor locale pentru companiile care sponsorizează unități de învățământ locale;
  • Digitalizarea tuturor proceselor care implică obținerea de permise și autorizații;
  • Reconsiderarea deciziei de închidere a restaurantelor și stabilirea unor măsuri sanitare care să permită continuarea activității în HORECA, un sector economic și așa deja grav afectat;
  • Reconsiderarea deciziei de închidere a teatrelor și a cinematografelor, precum și identificarea unor soluții pentru continuarea activității profesioniștilor din cultură, un alt sector asupra căruia pandemia are foarte mare impact;
  • Comunicarea transparentă cu agenții economici și renunțarea la măsuri adoptate și anunțate de azi pe mâine, în lipsa unui dialog prealabil constructiv. Necesitatea existenței unui punct de contact în Comitetul de Situații de Urgență care să dialogheze cu sectoarele vizate de măsurile restrictive, pentru a găsi împreună cele mai bune soluții;
  • Stabilirea clară a unor norme pentru măsurile anunțate, astfel încât să nu se permită abuzuri ale autorităților locale care le aplică (așa cum a fost cazul închiderii abuzive a zeci de magazine care nu intrau în sfera de aplicare a ordonanțelor emise în perioada stării de urgență).

  

Despre Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării

  • Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC) reunește peste 2.000 de companii,cu o cifră de afaceri cumulată de aproximativ 50 de miliarde de lei și un număr total de aproape 40.000 de angajați. Mai multe detalii despre CLCC găsiți pe pagina web a Coaliției, www.clcc.ro.
  • Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării cuprinde companii din FMCG, industria ospitalitații, distribuitori engros, retaileri, mici comercianți, reprezentanți ai HoReCa, agenții de publicitate și comunicare, dar și ONG-uri.
  • Obiectivul Coaliției pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării este asigurarea unui mediu de afaceri competitiv și corect, astfel încât companiile să poată investi și dezvolta, plătind în continuare salariile a milioane de români și contribuind la dezvoltarea întregii comunități.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Luisiana Dobrinescu, despre declararea codului UIT: Dacă este și o diferență de 10 secunde, se emite procesul verbal de sancționare

„Confiscarea se face foarte ușor. Nu marfa se confiscă, ci contravaloarea mărfii. Există personal al Antifraudei care verifică din birou data, ora și minutul de intrare în țară a vehiculului, cu data, ora și minutul declarării codului UIT. Dacă este și o diferență de 10 secunde, o oră sau două, se emite procesul verbal de sancționare”, a afirmat Luisiana Dobrinescu, Managing Partner, Dobrinescu Dobrev SCA.

Sînziana Radu, (EY): Rațiunea implementării sistemului RO e-Transport necesită o colaborare din partea mediului de afaceri, dar și o înțelegere corectă și completă a cerințelor de raportare

„Rațiunea implementării acestui sistem necesită, în mod evident, o colaborare din partea mediului de afaceri, dar și o înțelegere corectă și completă a cerințelor de raportare. Pe cât vedem de necesară asigurarea unei colectări eficiente a taxelor și impozitelor, pe atât de multe provocări aduce acest sistem la nivelul mediului de afaceri, care depune eforturi considerabile pentru a se conforma acestei cerințe impuse de autorități”, a declarat Sînziana Radu, Manager Taxe indirecte, Ernst&Young (EY).

Dan Schwartz, consultant fiscal: Reglementările fiscale ce au fost lansate pe piaţă în regim de urgenţă sunt lucruri făcute foarte repede, fără o consultare cu mediul de afaceri

„Reglementările fiscale ce au fost lansate pe piaţă în regim de urgenţă sunt lucruri făcute foarte repede, fără o consultare cu mediul de afaceri, iar în loc să stăm la coadă pentru a depune un formular la un ghişeu ANAF, stăm la coadă online ca să furnizăm informaţiile solicitate, pentru că sistemele se blochează”, a declarat Dan Schwartz, consultant fiscal, Cofondator& Managing Partner RSM România.

Ştefan-Radu Oprea: Buget de 440 milioane de euro la Start-Up Nation, în 2024; programul ”Femei Antreprenor” ar putea debuta pe 30 iulie

Programul Start-Up Nation va continua şi în acest an, cu un buget din fonduri europene de peste 440 milioane de euro, iar la sfârşitul lunii iulie ar urma să demareze şi Programul “Femei Antreprenor”, a declarat la evenimentul de lansare a unei noi ediţii a “Cartei Albe a IMM-urilor din România”, ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea.

„Invazie de E-uri în fiscalitate. Cum se adaptează antreprenorii, companiile și profesioniștii la digitalizarea raportărilor fiscale”, o nouă dezbatere marca CLCC

CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării te invită la o nouă dezbatere profesională digitală, cu titlul „Invazie de E-uri în fiscalitate. Cum se adaptează antreprenorii, companiile și profesioniștii la digitalizarea raportărilor fiscale”. Cea de-a șasea dezbatere din acest an se va desfășura JOI, 18 iulie, începând cu ora 11.00, pe ZOOM.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA