Apelul CLCC către formațiunile politice: Să vorbim despre lucrurile care contează 

oct. 7, 2020 | Aparitii si Comunicate

Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC) face un apel către toate formațiunile politice care vor participa în viitoarele alegeri parlamentare să facă publice măsurile pe care le propun pentru sprijinirea sectoarelor economice și culturale puternic afectate de pandemie. CLCC reunește peste 2.000 de companii din România cu aproape 40.000 de angajați expuși efectelor economice negative ale pandemiei.

Nici companiile românești, nici angajații lor nu știu cum va arăta ziua de mâine, în condițiile în care economia s-a contractat din cauza pandemiei. Sunt aceiași oameni care vor fi invitați să voteze în mai puțin de două luni pentru un viitor mai bun, dar cărora nu li se spune cum se va ajunge acolo. În condițiile în care în România se vorbește despre un nou val al pandemiei, ar fi util să înțelegem care sunt propunerile partidelor pentru revenirea economică”, a declarat Constantin Rudnițchi, director executiv CLCC.

Sub titlul ,,Să vorbim despre lucrurile care contează!”, CLCC își propune să devină o platformă de dezbatere pentru toate formațiunile politice interesate să ofere soluții pentru dinamizarea activității economice și lansează spre dezbatere câteva propuneri de măsuri:

  • Libertatea companiilor de a alege între plata impozitului pe venit sau plata impozitului pe profit;
  • Reducerea evaziunii fiscale;
  • Instituirea disciplinei financiare pentru companiile de stat care înregistrează datorii;
  • Stimulente fiscale la plata impozitelor și taxelor locale pentru companiile care sponsorizează unități de învățământ locale;
  • Digitalizarea tuturor proceselor care implică obținerea de permise și autorizații;
  • Reconsiderarea deciziei de închidere a restaurantelor și stabilirea unor măsuri sanitare care să permită continuarea activității în HORECA, un sector economic și așa deja grav afectat;
  • Reconsiderarea deciziei de închidere a teatrelor și a cinematografelor, precum și identificarea unor soluții pentru continuarea activității profesioniștilor din cultură, un alt sector asupra căruia pandemia are foarte mare impact;
  • Comunicarea transparentă cu agenții economici și renunțarea la măsuri adoptate și anunțate de azi pe mâine, în lipsa unui dialog prealabil constructiv. Necesitatea existenței unui punct de contact în Comitetul de Situații de Urgență care să dialogheze cu sectoarele vizate de măsurile restrictive, pentru a găsi împreună cele mai bune soluții;
  • Stabilirea clară a unor norme pentru măsurile anunțate, astfel încât să nu se permită abuzuri ale autorităților locale care le aplică (așa cum a fost cazul închiderii abuzive a zeci de magazine care nu intrau în sfera de aplicare a ordonanțelor emise în perioada stării de urgență).

  

Despre Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării

  • Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC) reunește peste 2.000 de companii,cu o cifră de afaceri cumulată de aproximativ 50 de miliarde de lei și un număr total de aproape 40.000 de angajați. Mai multe detalii despre CLCC găsiți pe pagina web a Coaliției, www.clcc.ro.
  • Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării cuprinde companii din FMCG, industria ospitalitații, distribuitori engros, retaileri, mici comercianți, reprezentanți ai HoReCa, agenții de publicitate și comunicare, dar și ONG-uri.
  • Obiectivul Coaliției pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării este asigurarea unui mediu de afaceri competitiv și corect, astfel încât companiile să poată investi și dezvolta, plătind în continuare salariile a milioane de români și contribuind la dezvoltarea întregii comunități.

INFOGRAFICE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

ARTICOLE RECENTE

Aproape trei sferturi dintre companii se așteaptă la mai multe inspecții fiscale în următorii ani

Aproape trei sferturi dintre companiile respondente la sondajul “Global Tax Controversy and Dispute Resolution Survey” realizat de PwC în 35 de țări, inclusiv România, au arătat că s-au confruntat cu mai multe controale fiscale în ultimii 3-5 ani și se așteaptă ca acestea să crească în următorii trei până la cinci ani, pe fondul extinderii reglementărilor, dar și a digitalizării autorităților fiscale. Mai mult, din cele peste 2.000 de controale cu care s-au confruntat companiile participante la acest studiu, aproximativ 43% s-au transformat ulterior în litigii.

Feliciu Paraschiv (ANCMMR), despre ce își doresc oamenii de afaceri de la Guvern

„Noi ne dorim ca sistemul legislativ să «înțepenească» cumva și să nu se mai umble la legile astea. Nu putem să ne facem un buget pentru anul viitor, fără să știm ce legi sunt în vigoare anul viitor”, a declarat Feliciu Paraschiv, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”.

Adrian Mitroi, Analist economic și Profesor de economie comportamentală: Într-o economie modernă trebuie să ai trei lucruri foarte importante

Într-o economie modernă, tehnologică, cu deficit de forță de muncă și cu knowledge economy, trebuie să ai trei lucruri foarte importante: creșterea economică, scăderea demografică și importul de forță de muncă calificată. Aceasta este declarația oferită de Adrian Mitroi, PHD, CFA, MBA – Analist economic și Profesor de economie comportamentală, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC, cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”, desfășurată în 28 ianuarie.

Mihaela Mitroi, PHD – Managing Partner GTA GROUP, despre deficitul bugetar: Motivul acestui deficit vine din cheltuielile bugetare

„Făcând o paralelă între acest deficit bugetar de care vorbim, comparativ cu situația fiscală din 2022-2023, eram cam în același loc, 5,7% în deficit. Cu toate acestea, în fiecare an am avut măsurile fiscale. Am avut Ordonanța nr. 16 din iulie 2022, când au avut loc acele modificări: dividendele, reducerea plafonului la microîntreprinderi, de la 1 milion de euro la 500.000 euro, TVA-uri, impozit pe câștig”, a afirmat Mihaela Mitroi, PHD – Managing Partner, GTA GROUP, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC, cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”. 

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA