Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC) face un apel către toate formațiunile politice care vor participa în viitoarele alegeri parlamentare să facă publice măsurile pe care le propun pentru sprijinirea sectoarelor economice și culturale puternic afectate de pandemie. CLCC reunește peste 2.000 de companii din România cu aproape 40.000 de angajați expuși efectelor economice negative ale pandemiei.

Nici companiile românești, nici angajații lor nu știu cum va arăta ziua de mâine, în condițiile în care economia s-a contractat din cauza pandemiei. Sunt aceiași oameni care vor fi invitați să voteze în mai puțin de două luni pentru un viitor mai bun, dar cărora nu li se spune cum se va ajunge acolo. În condițiile în care în România se vorbește despre un nou val al pandemiei, ar fi util să înțelegem care sunt propunerile partidelor pentru revenirea economică”, a declarat Constantin Rudnițchi, director executiv CLCC.

Sub titlul ,,Să vorbim despre lucrurile care contează!”, CLCC își propune să devină o platformă de dezbatere pentru toate formațiunile politice interesate să ofere soluții pentru dinamizarea activității economice și lansează spre dezbatere câteva propuneri de măsuri:

  • Libertatea companiilor de a alege între plata impozitului pe venit sau plata impozitului pe profit;
  • Reducerea evaziunii fiscale;
  • Instituirea disciplinei financiare pentru companiile de stat care înregistrează datorii;
  • Stimulente fiscale la plata impozitelor și taxelor locale pentru companiile care sponsorizează unități de învățământ locale;
  • Digitalizarea tuturor proceselor care implică obținerea de permise și autorizații;
  • Reconsiderarea deciziei de închidere a restaurantelor și stabilirea unor măsuri sanitare care să permită continuarea activității în HORECA, un sector economic și așa deja grav afectat;
  • Reconsiderarea deciziei de închidere a teatrelor și a cinematografelor, precum și identificarea unor soluții pentru continuarea activității profesioniștilor din cultură, un alt sector asupra căruia pandemia are foarte mare impact;
  • Comunicarea transparentă cu agenții economici și renunțarea la măsuri adoptate și anunțate de azi pe mâine, în lipsa unui dialog prealabil constructiv. Necesitatea existenței unui punct de contact în Comitetul de Situații de Urgență care să dialogheze cu sectoarele vizate de măsurile restrictive, pentru a găsi împreună cele mai bune soluții;
  • Stabilirea clară a unor norme pentru măsurile anunțate, astfel încât să nu se permită abuzuri ale autorităților locale care le aplică (așa cum a fost cazul închiderii abuzive a zeci de magazine care nu intrau în sfera de aplicare a ordonanțelor emise în perioada stării de urgență).

  

Despre Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării

  • Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC) reunește peste 2.000 de companii,cu o cifră de afaceri cumulată de aproximativ 50 de miliarde de lei și un număr total de aproape 40.000 de angajați. Mai multe detalii despre CLCC găsiți pe pagina web a Coaliției, www.clcc.ro.
  • Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării cuprinde companii din FMCG, industria ospitalitații, distribuitori engros, retaileri, mici comercianți, reprezentanți ai HoReCa, agenții de publicitate și comunicare, dar și ONG-uri.
  • Obiectivul Coaliției pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării este asigurarea unui mediu de afaceri competitiv și corect, astfel încât companiile să poată investi și dezvolta, plătind în continuare salariile a milioane de români și contribuind la dezvoltarea întregii comunități.