Andrei Dudoiu, SEEDBLINK: Zona de investiții în start-up-uri în România este departe de ecosistemele mature

nov. 2, 2021 | Evenimente

Întâlnirea Comunității CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării din luna octombrie, a fost dedicată unei dezbateri pe tema finanțării afacerilor.

În această ediție, moderatorul întâlnirii, Constantin Rudnițchi – Director Executiv CLCC, i-a avut ca invitați speciali pe Andrei Dudoiu –Managing Partner & President BoD SEEDBLINK; Diana Elena Ciobănete – Co-Founder & Program Director COMMONS ACCEL, Partner SMART IMPACT CAPITAL; Matei Dumitrescu – Senior Partner ROCA X.

„S-au împlinit aproape 2 ani de când am lansat SeedBlink. Suntem, practic, un start-up la rândul nostru, și am plecat cu ideea de a pune într-un marketplace de finanțare start-up-urile care au nevoie de finanțare și investitorii care dispun de capital. Oferim un ecosistem care, până la apariția SeedBlink, nu era accesibil, cel puțin nu cu tichetele de investiții pe care le permitem noi, tichete care sunt de peste 2.500 de Euro”, a explicat Andrei Dudoiu.

SeedBlink a democratizat accesul investitorilor la ecosistemul de start-up-uri tech. „Ne-am orientat oferta doar către start-up-urile din domeniul tech, considerând că este un domeniu în care România are potențial. Acestă zonă, împreună cu cea de IT, reprezintă zonele care pot livra jucători globali, motiv pentru care tipul de investitori care s-au strâns în comunitatea SeedBlink optează pentru aceste tipuri de investiții, deși acestea vin, totodată, și cu riscuri mai mari”, a adăugat Managing Partner și Președintele BoD SEEDBLINK.

Andrei Dudoiu a explicat procesul de funcționare pentru care, de dragul comparației, ne putem uita la listarea la bursă, cu Initial Public Offering (IPO), dar la o scară mult mai mică, cu structura de informatii de care dispune un start-up . Start-up-urile care au trecut prin platformă înțeleg altfel modul de comunicare cu ecosistemul, dar și cu acționarii care sunt alături de ei. „Noi cerem companiilor care au fost pe SeedBlink să raporteze pe trimestru ce au reușit să realizeze, din punct de vedere business și financiar, într-un mod succint și care sunt neajunsurile pe care le au și, bineînțeles, cum pot investitorii care s-au alăturat lor să îi ajute în acele provocări pe care le-au identificat”.

„După aproape 2 ani de la lansarea SeedBlink, suntem la 58 de start-up-uri care au avut sau au campanii pe platformă și peste 35 de milioane de euro runde în care am participat cu SeedBlink, dintre care jumătate reprezintă colaborări cu VC-uri (Venture Capital) partenere, cu grupuri de business Angels (Angels se definesc ca fiind persoane fizice care din resurse proprii investesc sume mici în antreprenori care se află la început de drum)  sau chiar cu corporații care au participat în rundele pe care le-am avut derulate pe SeedBlink. Cealaltă parte sunt bani privați, cu alte cuvinte, meritul SeedBlink din punct de vedere al investitorilor noi aduși în acest ecosistem”, a spus Andrei Dudoiu Managing Partner și Președintele BoD SEEDBLINK, în cadrul întâlnirii organizate de CLCC.

Legat de legislație, Andrei Dudoiu a explicat faptul că, în ceea ce privește zona de investiții în start-up-uri, suntem departe de ecosistemele mature în care pentru investitori, în general, se acordă tot felul de bonusuri. „Un exemplu, în acest sens, este Marea Britanie, în cazul căreia dacă ca investitor privat ai o pierdere dintr-o investiție făcută într-un start-up, ai o deducere din impozitul pentru anul respectiv pentru  a recupera acea sumă. Acest lucru este o pârghie pentru a încuraja investitorii să se îndrepte către zona start-up-urilor. Din păcate, suntem defavorizați față de alte ecosisteme cum ar fi Marea Britanie, Germania, Austria, Elveția, iar Regulamentul European nu vine și cu partea operațională pe care ne-am fi dorit-o”.

Subiectul dezbătut integral, despre Finanțarea Afacerilor, poate fi urmărit AICI.

Webinar marca CLCC

Evenimentul este organizat de CLCC, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Adrian Voican (ANAT): A lua voucherele de vacanță este o crimă economică împotriva dezvoltării; trebuie să le repunem la loc

A lua voucherele de vacanță, acest catalizator al industriei, cred că este o crimă economică împotriva dezvoltării și trebuie să le punem la loc, poate într-un format mai deștept care să ajute și angajații din domeniul privat, este de părere vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT), Adrian Voican.

Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global

După mai mult de un deceniu de cooperare fiscală globală, se conturează din ce în ce mai clar o revenire a competiției fiscale, pe fondul unor noi tensiuni comerciale care perturbă lanțurile de aprovizionare în timp real, se arată în cel mai recent raport EY privind perspectiva strategiilor fiscale la nivel global. Avansul accelerat în tehnologie impactează, la rândul său, piețele financiare mondiale, adăugând o anumită marjă de incertitudine economică.

„Turismul în 2025, o nouă încercare”, tema dezbaterii CLCC din 24 aprilie

Pentru industria turistică, la vechile probleme, cum ar fi lipsa forței de muncă și numărul redus al turiștilor străini, se adaugă altele noi, cum sunt creșterea fiscalității și scăderea valorii tichetelor de vacanță. Care este strategia de creștere a operatorilor din turism? Cum se adaptează la noile condiții? Te invităm să aflăm împreună pe 24 aprilie, începând cu ora 11.00, în cadrul unei noi dezbatere profesionale digitale CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, cu titlul „Turismul în 2025, o nouă încercare”.

Expansiunea comerțului online impulsionează piața logistică și industrială din România

România se află într-un proces accelerat de transformare a pieței de e-commerce, generând o cerere tot mai mare pentru spații logistice și industriale. Conform raportului „Quo Vadis E-commerce” realizat de Cushman & Wakefield, comerțul online continuă să fie un motor de creștere pentru sectorul industrial și logistic, generând oportunități semnificative pentru dezvoltatori și investitori.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA