Andrei Dudoiu, SEEDBLINK: Zona de investiții în start-up-uri în România este departe de ecosistemele mature

nov. 2, 2021 | Evenimente

Întâlnirea Comunității CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării din luna octombrie, a fost dedicată unei dezbateri pe tema finanțării afacerilor.

În această ediție, moderatorul întâlnirii, Constantin Rudnițchi – Director Executiv CLCC, i-a avut ca invitați speciali pe Andrei Dudoiu –Managing Partner & President BoD SEEDBLINK; Diana Elena Ciobănete – Co-Founder & Program Director COMMONS ACCEL, Partner SMART IMPACT CAPITAL; Matei Dumitrescu – Senior Partner ROCA X.

„S-au împlinit aproape 2 ani de când am lansat SeedBlink. Suntem, practic, un start-up la rândul nostru, și am plecat cu ideea de a pune într-un marketplace de finanțare start-up-urile care au nevoie de finanțare și investitorii care dispun de capital. Oferim un ecosistem care, până la apariția SeedBlink, nu era accesibil, cel puțin nu cu tichetele de investiții pe care le permitem noi, tichete care sunt de peste 2.500 de Euro”, a explicat Andrei Dudoiu.

SeedBlink a democratizat accesul investitorilor la ecosistemul de start-up-uri tech. „Ne-am orientat oferta doar către start-up-urile din domeniul tech, considerând că este un domeniu în care România are potențial. Acestă zonă, împreună cu cea de IT, reprezintă zonele care pot livra jucători globali, motiv pentru care tipul de investitori care s-au strâns în comunitatea SeedBlink optează pentru aceste tipuri de investiții, deși acestea vin, totodată, și cu riscuri mai mari”, a adăugat Managing Partner și Președintele BoD SEEDBLINK.

Andrei Dudoiu a explicat procesul de funcționare pentru care, de dragul comparației, ne putem uita la listarea la bursă, cu Initial Public Offering (IPO), dar la o scară mult mai mică, cu structura de informatii de care dispune un start-up . Start-up-urile care au trecut prin platformă înțeleg altfel modul de comunicare cu ecosistemul, dar și cu acționarii care sunt alături de ei. „Noi cerem companiilor care au fost pe SeedBlink să raporteze pe trimestru ce au reușit să realizeze, din punct de vedere business și financiar, într-un mod succint și care sunt neajunsurile pe care le au și, bineînțeles, cum pot investitorii care s-au alăturat lor să îi ajute în acele provocări pe care le-au identificat”.

„După aproape 2 ani de la lansarea SeedBlink, suntem la 58 de start-up-uri care au avut sau au campanii pe platformă și peste 35 de milioane de euro runde în care am participat cu SeedBlink, dintre care jumătate reprezintă colaborări cu VC-uri (Venture Capital) partenere, cu grupuri de business Angels (Angels se definesc ca fiind persoane fizice care din resurse proprii investesc sume mici în antreprenori care se află la început de drum)  sau chiar cu corporații care au participat în rundele pe care le-am avut derulate pe SeedBlink. Cealaltă parte sunt bani privați, cu alte cuvinte, meritul SeedBlink din punct de vedere al investitorilor noi aduși în acest ecosistem”, a spus Andrei Dudoiu Managing Partner și Președintele BoD SEEDBLINK, în cadrul întâlnirii organizate de CLCC.

Legat de legislație, Andrei Dudoiu a explicat faptul că, în ceea ce privește zona de investiții în start-up-uri, suntem departe de ecosistemele mature în care pentru investitori, în general, se acordă tot felul de bonusuri. „Un exemplu, în acest sens, este Marea Britanie, în cazul căreia dacă ca investitor privat ai o pierdere dintr-o investiție făcută într-un start-up, ai o deducere din impozitul pentru anul respectiv pentru  a recupera acea sumă. Acest lucru este o pârghie pentru a încuraja investitorii să se îndrepte către zona start-up-urilor. Din păcate, suntem defavorizați față de alte ecosisteme cum ar fi Marea Britanie, Germania, Austria, Elveția, iar Regulamentul European nu vine și cu partea operațională pe care ne-am fi dorit-o”.

Subiectul dezbătut integral, despre Finanțarea Afacerilor, poate fi urmărit AICI.

Webinar marca CLCC

Evenimentul este organizat de CLCC, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Costul orar al forței de muncă în România continuă să crească

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată, după numărul zilelor lucrătoare, a înregistrat în trimestrul III o creștere de 3,18% față de precedentele trei luni, arată datele Institutului Național de Statistică. Față de aceeași perioadă a anului trecut, costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat o creștere de 17,12%.

Călin Biriș (Online Mastery), despre importanța colaborării cu agenția de digital marketing

„Lucrăm pentru aceleași obiective. Agenția cu antreprenorul sau cu businessul au aceleași obiective, pentru că, dacă merge bine businessul, conform serviciilor oferite de agenție, atunci și agenției îi va merge bine”, a subliniat Călin Biriș, trainer și consultant de marketing, fondatorul platformei Online Mastery, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării). 

Robert Trandafir (Gun Media): Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele

„Platformele au venit și s-au dezvoltat, ele au captat audiențe foarte mari. Marketingul în sine nu s-a mutat online, marketingul s-a mutat unde sunt audiențele, pentru că un business sau un comunicator în sine vrea să își promoveze mesajul, el trebuie să se adreseze audiențelor. Dacă audiențele noastre se află într-o zonă de online, ne vom asigura că mesajul nostru ajunge prin mijloace de comunicare online”, a  declarat Robert Trandafir, CEO & Co-fondator Gun Media, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA