Măsurile de reducere a valorii voucherelor de vacanță pun frână pe turismul intern, iar diminuarea pieței interne ar putea fi compensată prin atragerea turiștilor străini, a afirmat, Directorul general al societății Tușnad SA, Ákos Molnár, în cadrul dezbaterii organizate de CLCC – Coaliția Pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, cu titlul „ Turismul în 2025, o nouă încercare”.
„Cu măsurile de reducere a valorii voucherelor se pune frână pe turismul intern și, cumva, trebuie să ne orientăm către afară, mai ales că apetitul europenilor către destinațiile din Europa de Est este în creștere. Ar trebui să avem o deschidere către acești turiști și să compensăm diminuarea pieței interne cu acest turiști, prin incoming”, a menționat Ákos Molnár.
Reprezentantului Tușnad SA a vorbit și despre Organizațiile de Management al Destinației (OMD): „Referitor la OMD-uri, la noi, în plan local, operatorii și-ar dori să facă OMD, dar primăria este cumva reticentă față de această modalitate de colaborare, deși este deschisă pentru orice altă asociere, sprijin sau colaborare cu agenții de turism, cu operatorii de turism.”
Ákos Molnár consideră că este necesară modificarea legislației OMD, astfel încât să fie mai atractivă pentru toate părțile implicate: „În primul rând este vorba despre bani, practic taxa aceasta de stațiune (taxa locală care se încasează), ajunge mai departe către alte nivele de județ, la OMD național, și nu poți să-i convingi că este în avantajul tuturor. Aceasta este o mare problemă și eventual ar trebui modificată legislația pe OMD pentru a fi mai atractivă sau obligatorie”.
În încheiere, Ákos Molnár, a declarat că există un declin al numărului de turiști și al gradului de ocupare al hotelurilor: „Comparativ cu anul trecut, gradul de ocupare al hotelurilor și numărul turistilor a scăzut în lunile martie și aprilie. Cu toate acestea, pe baza rezervărilor actuale, suntem optimiști cu privire la sezonul estival”.
Înregistrarea întâlnirii Turismul în 2025, o nouă încercare, AICI.
***
Reuniunile CLCC
Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.