Adrian Sandu, Secretar General, Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM): Industria auto e într-o perioadă de tranziție, generată de crizele din ultimii ani

iun. 14, 2022 | Comunitatea CLCC

Criza sanitară, cea a componentelor electronice, cea logistică, cea a creșterii prețurilor la energie și la materii prime și războiul dintre Rusia și Ucraina au marcat industria auto, în ultimii ani, aceasta aflându-se într-o perioadă de tranziție, potrivit lui Adrian Sandu, Secretar General, Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

420.000 de autoturisme produse în România, în 2021

În cadrul reuniunii online a comunității CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), de la finalul lunii mai, dedicate statusului actual al industriei românești și perspectivelor viitorului, Adrian Sandu a explicat că datele statistice arată că, anul trecut, sectorul auto a înregistrat o cifră de afaceri de 27,6 miliarde de euro, aproximativ 12% din PIB, însă se află într-o scădere de 4 miliarde de euro, comparativ cu anul 2019. În 2021, au fost produse 420.000 de autoturisme în România, cu circa 19.000 mai puțin decât în 2020 și cu 17.000 mai puțin decât în 2019.

„În 2022, avem o creștere de producție pe primele 4 luni ale anului, însă nu putem preconiza cifrele de la sfârșitul anului, din cauza războiului și a creșterii prețurilor energiei și a materiilor prime”, a mai arătat Sandu.

Lipsa infrastructurii, o adevărată provocare

În ceea ce privește investițiile care vin către România, acestea trebuie sprijinite, în opinia reprezentantului ACAROM, însă lipsa infrastructurii este o adevărată provocare, în atragerea lor: „Pe de-o parte, vrem să atragem investiții și suntem deschiși, dar trebuie să venim și în întâmpinarea acestor potențiali investitori și să le oferim ceea ce este necesar, atât în competiția cu alte țări, cât și în competiția internă.”

Legat de tranziția către automobilele verzi, Adrian Sandu a spus că aceasta trebuie făcută „treptat, cât mai lin și adaptată cerințelor pieței muncii, dar și cerințelor industriei auto”.

Înregistrarea întâlnirii MAI ARE ROMÂNIA INDUSTRIE?, poate fi urmărită integral AICI.

Dezbatere digitală marca CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Adrian Voican (ANAT): A lua voucherele de vacanță este o crimă economică împotriva dezvoltării; trebuie să le repunem la loc

A lua voucherele de vacanță, acest catalizator al industriei, cred că este o crimă economică împotriva dezvoltării și trebuie să le punem la loc, poate într-un format mai deștept care să ajute și angajații din domeniul privat, este de părere vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT), Adrian Voican.

Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global

După mai mult de un deceniu de cooperare fiscală globală, se conturează din ce în ce mai clar o revenire a competiției fiscale, pe fondul unor noi tensiuni comerciale care perturbă lanțurile de aprovizionare în timp real, se arată în cel mai recent raport EY privind perspectiva strategiilor fiscale la nivel global. Avansul accelerat în tehnologie impactează, la rândul său, piețele financiare mondiale, adăugând o anumită marjă de incertitudine economică.

„Turismul în 2025, o nouă încercare”, tema dezbaterii CLCC din 24 aprilie

Pentru industria turistică, la vechile probleme, cum ar fi lipsa forței de muncă și numărul redus al turiștilor străini, se adaugă altele noi, cum sunt creșterea fiscalității și scăderea valorii tichetelor de vacanță. Care este strategia de creștere a operatorilor din turism? Cum se adaptează la noile condiții? Te invităm să aflăm împreună pe 24 aprilie, începând cu ora 11.00, în cadrul unei noi dezbatere profesionale digitale CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, cu titlul „Turismul în 2025, o nouă încercare”.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA