Adrian Sandu, Secretar General, Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM): Industria auto e într-o perioadă de tranziție, generată de crizele din ultimii ani

iun. 14, 2022 | Comunitatea CLCC

Criza sanitară, cea a componentelor electronice, cea logistică, cea a creșterii prețurilor la energie și la materii prime și războiul dintre Rusia și Ucraina au marcat industria auto, în ultimii ani, aceasta aflându-se într-o perioadă de tranziție, potrivit lui Adrian Sandu, Secretar General, Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

420.000 de autoturisme produse în România, în 2021

În cadrul reuniunii online a comunității CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), de la finalul lunii mai, dedicate statusului actual al industriei românești și perspectivelor viitorului, Adrian Sandu a explicat că datele statistice arată că, anul trecut, sectorul auto a înregistrat o cifră de afaceri de 27,6 miliarde de euro, aproximativ 12% din PIB, însă se află într-o scădere de 4 miliarde de euro, comparativ cu anul 2019. În 2021, au fost produse 420.000 de autoturisme în România, cu circa 19.000 mai puțin decât în 2020 și cu 17.000 mai puțin decât în 2019.

„În 2022, avem o creștere de producție pe primele 4 luni ale anului, însă nu putem preconiza cifrele de la sfârșitul anului, din cauza războiului și a creșterii prețurilor energiei și a materiilor prime”, a mai arătat Sandu.

Lipsa infrastructurii, o adevărată provocare

În ceea ce privește investițiile care vin către România, acestea trebuie sprijinite, în opinia reprezentantului ACAROM, însă lipsa infrastructurii este o adevărată provocare, în atragerea lor: „Pe de-o parte, vrem să atragem investiții și suntem deschiși, dar trebuie să venim și în întâmpinarea acestor potențiali investitori și să le oferim ceea ce este necesar, atât în competiția cu alte țări, cât și în competiția internă.”

Legat de tranziția către automobilele verzi, Adrian Sandu a spus că aceasta trebuie făcută „treptat, cât mai lin și adaptată cerințelor pieței muncii, dar și cerințelor industriei auto”.

Înregistrarea întâlnirii MAI ARE ROMÂNIA INDUSTRIE?, poate fi urmărită integral AICI.

Dezbatere digitală marca CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

ARTICOLE RECENTE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

Cum a evoluat piața muncii în 2024?

2024 a fost un an al prudenței pe piața muncii, în care angajatorii au postat aproape 300.000 de joburi noi, dar și în care candidații au fost foarte activi în a-și căuta un nou loc de muncă, în condițiile în care au fost înregistrate aproximativ 11 milioane de aplicări, potrivit datelor din cea de-a 9-a ediție a raportului anual Review & Trends realizat de eJobs România.

Au fost semnate trei noi contracte de investiţii în infrastructura de turism

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan Radu Oprea, a semnat contractele de finanţare în cadrul Programului pentru dezvoltarea investiţiilor în turism – Masterplanul investiţiilor în turism pentru proiecte în domeniul turismului depuse de Consiliul Judeţean Călăraşi, Primăria municipiului Reşiţa şi Primăria oraşului Borsec, informează ministerul de resort printr-un comunicat.

Cristina Chiriac (CONAF): Este important să ne gândim ce avem de făcut în 2025, astfel încât să nu intrăm într-o recesiune economică

„România trebuie să reducă cheltuielile publice, în special din zona celor neproductive pentru a evita o posibilă recesiune economică în 2025, să crească eficienţa colectării veniturilor fiscale şi să evite supraîncărcarea fiscală asupra mediului de afaceri”, a declarat Cristina Chiriac, preşedinta Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Înapoi la economie. Cum văd antreprenorii anul 2025.”

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA