Criza sanitară, cea a componentelor electronice, cea logistică, cea a creșterii prețurilor la energie și la materii prime și războiul dintre Rusia și Ucraina au marcat industria auto, în ultimii ani, aceasta aflându-se într-o perioadă de tranziție, potrivit lui Adrian Sandu, Secretar General, Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

420.000 de autoturisme produse în România, în 2021

În cadrul reuniunii online a comunității CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), de la finalul lunii mai, dedicate statusului actual al industriei românești și perspectivelor viitorului, Adrian Sandu a explicat că datele statistice arată că, anul trecut, sectorul auto a înregistrat o cifră de afaceri de 27,6 miliarde de euro, aproximativ 12% din PIB, însă se află într-o scădere de 4 miliarde de euro, comparativ cu anul 2019. În 2021, au fost produse 420.000 de autoturisme în România, cu circa 19.000 mai puțin decât în 2020 și cu 17.000 mai puțin decât în 2019.

„În 2022, avem o creștere de producție pe primele 4 luni ale anului, însă nu putem preconiza cifrele de la sfârșitul anului, din cauza războiului și a creșterii prețurilor energiei și a materiilor prime”, a mai arătat Sandu.

Lipsa infrastructurii, o adevărată provocare

În ceea ce privește investițiile care vin către România, acestea trebuie sprijinite, în opinia reprezentantului ACAROM, însă lipsa infrastructurii este o adevărată provocare, în atragerea lor: „Pe de-o parte, vrem să atragem investiții și suntem deschiși, dar trebuie să venim și în întâmpinarea acestor potențiali investitori și să le oferim ceea ce este necesar, atât în competiția cu alte țări, cât și în competiția internă.”

Legat de tranziția către automobilele verzi, Adrian Sandu a spus că aceasta trebuie făcută „treptat, cât mai lin și adaptată cerințelor pieței muncii, dar și cerințelor industriei auto”.

Înregistrarea întâlnirii MAI ARE ROMÂNIA INDUSTRIE?, poate fi urmărită integral AICI.

Dezbatere digitală marca CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.