Programul ‘Rabla’ trebuie să fie unul singur, fără variantele ‘Clasic’ și ‘Plus’, iar la momentul actual suntem în discuții cu Ministerul Mediului și Administrația Fondului pentru Mediu pentru a ”desena” noul program, a afirmat Adrian Sandu, Secretarul General al Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Exportul, motor de creștere a economiei. Cum facem să nu îl «gripăm»?”.
”Încă de anul trecut, când nici nu se încheiase Programul ‘Rabla’ am început dialogul cu Administrația Fondului pentru Mediu și cu Ministerul Mediului pentru a desena noul program. Noi susținem un program multianual, un program pe cinci ani, cum erau ‘cincinalele’ pe vremuri, să știm sigur ce se întâmplă. Asta deoarece dorim predictibilitate, așa cum declarăm de fiecare dată. Vrem predictibilitate fiscală, legislativă, reglementară, pentru că e prima bază a dezvoltării pe principii sănătoase a unui business. În ceea ce privește Programul ‘Rabla’, ne dorim să fie un singur program, să nu mai avem Programul ‘Rabla Clasic’ și ‘Rabla Plus’, care să înceapă cât mai repede. În privința valorii ecobonusului, aceasta încă nu este stabilită. Există discuții la nivelul Ministerului Mediului și al Administrației Fondului pentru Mediu pentru o valoare a ecotichetului oferit atât pentru achiziția de vehicule electrice sau vehicul hibride sau cu altă propulsie, gen GPL sau benzină. Nu vor mai fi incluse vehiculele pe motorină, cel puțin așa s-a discutat și așa s-a convenit. Sperăm să fie o sumă care să mulțumească cât mai mulți clienți”, a declarat Adrian Sandu.
În opinia acestuia, valoarea ecobonusului ar putea fi mai mare dacă suma va fi acoperită din certificate verzi.
”Ce observăm astăzi și ce am observat anul trecut este că scăzând ecobonusul pentru vehicule electrice de la 10.000 la 5.000 de euro, automat și piața a scăzut cu circa 32%. Automat, bonusul nu a fost suficient de atractiv pentru clienții potențiali de vehicule electrice. Noi ne dorim să fie ceva mai mare de 5.000 de euro, dar nu știm la cât se va ajunge. Depinde și de Ministerul Finanțelor, depinde și de Ministerul Mediului. Dacă noul program va fi acoperit prin certificate verzi, poate fi o sumă mai importantă. Dacă suma va fi acoperită de la buget, după cum vedem Ordonanța ‘Trenuleț’, nu prea sunt bani la buget. Deci, depinde de anumiți factori, dar noi sperăm ca, în perioada următoare, să finalizăm aceste discuții și Administrația Fondului pentru Mediu și Ministerul Mediului să pună în dezbatere publică noul ghid pentru Programul ‘Rabla”’, a punctat reprezentantul ACAROM.
Înregistrarea întâlnirii „Exportul, motor de creștere a economiei. Cum facem să nu îl «gripăm»?”, AICI.
***
Reuniunile CLCC
Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.