Adrian Sandu, ACAROM, despre crizele cu care se confruntă industria auto

ian. 6, 2022 | Evenimente

Industria auto are o importanță semnificativă pentru economia românească, această industrie reprezentând aproximativ 15 % din PIB-ul României. De asemenea, nu există o mașină fabricată în Europa care să nu aibă cel puțin o componentă fabricată în România. Industria auto deține un procent de 27% din exporturile  naționale, iar primii trei exportatori sunt Dacia, Ford și Daimler, a explicat Secretarul General al Asociației Constructorilor de Automobile din România – ACAROM, Adrian Sandu.

Anul 2021, comparativ cu anul 2020, aduce o scădere în industria auto din România, însă rămân cele 630 de companii auto cu un număr de peste 230.000 de angajați direcți. Printre factorii care au determinat această scădere se numără: criza pandemică de COVID – 19, criza semiconductorilor, standardizare mai dură cu privire la emisiile de CO2 ale vehiculelor la nivelul  Europei, un push forțat către electrificare și, nu în ultimul rând, inflația și creșterea prețurilor la materia primă.

„În acest moment, industria auto se confruntă cu 5 crize: Corona virusul a afectat acest sector în cădere la început, criza  semiconductorilor – a  dus la oprirea  producției și  la o scădere a cifrei de afaceri, schimbări în  mobilitate la  nivelul  Europei  determinată de o evoluție a emisiilor de noxe printr-o standardizare mai dură cu privire la emisiile de CO2 ale vehiculelor și un push forțat către electrificare, inflația și  creșterea  prețurilor  la  materia  primă. Toate aceste crize au dus la o presiune uriașă asupra acestui sector”, explică Adrian Sandu.

Se dorește o revenire a industriei auto la nivelul celei de dinaintea pandemiei, ca toată lumea să aibă de câștigat. „O lipsă a predictibilității economice, fiscale și legislative, alături de crizele pe care le traversează sectorul auto în acest moment, pun în pericol toate investițiile prezente și viitoare precum și atragerea de noi investiții în acest sector.

„Au  fost  căutate  soluții  pentru  criza  microcipurilor și  se  așteaptă ca în 2022  să se rezolve  această problemă”, a mai declarat Secretarul General al Asociației Constructorilor de Automobile din România – ACAROM, Adrian Sandu.

Înregistrarea întâlnirii ECONOMIA ROMÂNEASCĂ: RETROSPECTIVĂ ȘI PROIECȚII PENTRU 2022, poate fi urmărită integral AICI.

Întâlnirea  a fost organizat de Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării. Moderatorul întâlnirii, Constantin Rudnițchi – Director Executiv CLCC, i-a avut ca invitați speciali pe Laurian Lungu – Analist economic, Cofondator Consilium Policy Advisors Group – CPAG; Doru Dragomir – Președinte Camera de Comerț Bilaterală România – Bulgaria; Adrian Sandu – Secretar General, Asociația Constructorilor de Automobile din România – ACAROM; Călin Ile – Președintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România – FIHR; Radu Tănase – Membru Consiliului Director HORA România; Feliciu Paraschiv – Vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România – ANCMMR; Raul Pop – Expert mediu, Co-Founder Coaliția pentru Economie Circulară – CERC.

CLCC reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerțului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Aceasta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

ARTICOLE RECENTE

Luisiana Dobrinescu, despre declararea codului UIT: Dacă este și o diferență de 10 secunde, se emite procesul verbal de sancționare

„Confiscarea se face foarte ușor. Nu marfa se confiscă, ci contravaloarea mărfii. Există personal al Antifraudei care verifică din birou data, ora și minutul de intrare în țară a vehiculului, cu data, ora și minutul declarării codului UIT. Dacă este și o diferență de 10 secunde, o oră sau două, se emite procesul verbal de sancționare”, a afirmat Luisiana Dobrinescu, Managing Partner, Dobrinescu Dobrev SCA.

Sînziana Radu, (EY): Rațiunea implementării sistemului RO e-Transport necesită o colaborare din partea mediului de afaceri, dar și o înțelegere corectă și completă a cerințelor de raportare

„Rațiunea implementării acestui sistem necesită, în mod evident, o colaborare din partea mediului de afaceri, dar și o înțelegere corectă și completă a cerințelor de raportare. Pe cât vedem de necesară asigurarea unei colectări eficiente a taxelor și impozitelor, pe atât de multe provocări aduce acest sistem la nivelul mediului de afaceri, care depune eforturi considerabile pentru a se conforma acestei cerințe impuse de autorități”, a declarat Sînziana Radu, Manager Taxe indirecte, Ernst&Young (EY).

Dan Schwartz, consultant fiscal: Reglementările fiscale ce au fost lansate pe piaţă în regim de urgenţă sunt lucruri făcute foarte repede, fără o consultare cu mediul de afaceri

„Reglementările fiscale ce au fost lansate pe piaţă în regim de urgenţă sunt lucruri făcute foarte repede, fără o consultare cu mediul de afaceri, iar în loc să stăm la coadă pentru a depune un formular la un ghişeu ANAF, stăm la coadă online ca să furnizăm informaţiile solicitate, pentru că sistemele se blochează”, a declarat Dan Schwartz, consultant fiscal, Cofondator& Managing Partner RSM România.

Ştefan-Radu Oprea: Buget de 440 milioane de euro la Start-Up Nation, în 2024; programul ”Femei Antreprenor” ar putea debuta pe 30 iulie

Programul Start-Up Nation va continua şi în acest an, cu un buget din fonduri europene de peste 440 milioane de euro, iar la sfârşitul lunii iulie ar urma să demareze şi Programul “Femei Antreprenor”, a declarat la evenimentul de lansare a unei noi ediţii a “Cartei Albe a IMM-urilor din România”, ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea.

„Invazie de E-uri în fiscalitate. Cum se adaptează antreprenorii, companiile și profesioniștii la digitalizarea raportărilor fiscale”, o nouă dezbatere marca CLCC

CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării te invită la o nouă dezbatere profesională digitală, cu titlul „Invazie de E-uri în fiscalitate. Cum se adaptează antreprenorii, companiile și profesioniștii la digitalizarea raportărilor fiscale”. Cea de-a șasea dezbatere din acest an se va desfășura JOI, 18 iulie, începând cu ora 11.00, pe ZOOM.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA