Adrian Sandu, ACAROM, despre crizele cu care se confruntă industria auto

ian. 6, 2022 | Evenimente

Industria auto are o importanță semnificativă pentru economia românească, această industrie reprezentând aproximativ 15 % din PIB-ul României. De asemenea, nu există o mașină fabricată în Europa care să nu aibă cel puțin o componentă fabricată în România. Industria auto deține un procent de 27% din exporturile  naționale, iar primii trei exportatori sunt Dacia, Ford și Daimler, a explicat Secretarul General al Asociației Constructorilor de Automobile din România – ACAROM, Adrian Sandu.

Anul 2021, comparativ cu anul 2020, aduce o scădere în industria auto din România, însă rămân cele 630 de companii auto cu un număr de peste 230.000 de angajați direcți. Printre factorii care au determinat această scădere se numără: criza pandemică de COVID – 19, criza semiconductorilor, standardizare mai dură cu privire la emisiile de CO2 ale vehiculelor la nivelul  Europei, un push forțat către electrificare și, nu în ultimul rând, inflația și creșterea prețurilor la materia primă.

„În acest moment, industria auto se confruntă cu 5 crize: Corona virusul a afectat acest sector în cădere la început, criza  semiconductorilor – a  dus la oprirea  producției și  la o scădere a cifrei de afaceri, schimbări în  mobilitate la  nivelul  Europei  determinată de o evoluție a emisiilor de noxe printr-o standardizare mai dură cu privire la emisiile de CO2 ale vehiculelor și un push forțat către electrificare, inflația și  creșterea  prețurilor  la  materia  primă. Toate aceste crize au dus la o presiune uriașă asupra acestui sector”, explică Adrian Sandu.

Se dorește o revenire a industriei auto la nivelul celei de dinaintea pandemiei, ca toată lumea să aibă de câștigat. „O lipsă a predictibilității economice, fiscale și legislative, alături de crizele pe care le traversează sectorul auto în acest moment, pun în pericol toate investițiile prezente și viitoare precum și atragerea de noi investiții în acest sector.

„Au  fost  căutate  soluții  pentru  criza  microcipurilor și  se  așteaptă ca în 2022  să se rezolve  această problemă”, a mai declarat Secretarul General al Asociației Constructorilor de Automobile din România – ACAROM, Adrian Sandu.

Înregistrarea întâlnirii ECONOMIA ROMÂNEASCĂ: RETROSPECTIVĂ ȘI PROIECȚII PENTRU 2022, poate fi urmărită integral AICI.

Întâlnirea  a fost organizat de Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării. Moderatorul întâlnirii, Constantin Rudnițchi – Director Executiv CLCC, i-a avut ca invitați speciali pe Laurian Lungu – Analist economic, Cofondator Consilium Policy Advisors Group – CPAG; Doru Dragomir – Președinte Camera de Comerț Bilaterală România – Bulgaria; Adrian Sandu – Secretar General, Asociația Constructorilor de Automobile din România – ACAROM; Călin Ile – Președintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România – FIHR; Radu Tănase – Membru Consiliului Director HORA România; Feliciu Paraschiv – Vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România – ANCMMR; Raul Pop – Expert mediu, Co-Founder Coaliția pentru Economie Circulară – CERC.

CLCC reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerțului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Aceasta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.

INFOGRAFICE

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Evoluția indicatorilor reprezentativi ai dezvoltării României în ultimii 20 de ani

Odată cu setarea obiectivului aderării la Uniunea Europeană, dezvoltarea României s-a aliniat cadrului european, iar analiza indicatorilor reprezentativi subliniază această schimbare prin înregistrarea unui trend general ascendent în perioada 2003-2023. Următorul infografic prezintă evoluția indicatorilor reprezentativi ai României în ultimii 20 de ani, evidenţiind următoarele aspecte:

ARTICOLE RECENTE

Aproape trei sferturi dintre companii se așteaptă la mai multe inspecții fiscale în următorii ani

Aproape trei sferturi dintre companiile respondente la sondajul “Global Tax Controversy and Dispute Resolution Survey” realizat de PwC în 35 de țări, inclusiv România, au arătat că s-au confruntat cu mai multe controale fiscale în ultimii 3-5 ani și se așteaptă ca acestea să crească în următorii trei până la cinci ani, pe fondul extinderii reglementărilor, dar și a digitalizării autorităților fiscale. Mai mult, din cele peste 2.000 de controale cu care s-au confruntat companiile participante la acest studiu, aproximativ 43% s-au transformat ulterior în litigii.

Feliciu Paraschiv (ANCMMR), despre ce își doresc oamenii de afaceri de la Guvern

„Noi ne dorim ca sistemul legislativ să «înțepenească» cumva și să nu se mai umble la legile astea. Nu putem să ne facem un buget pentru anul viitor, fără să știm ce legi sunt în vigoare anul viitor”, a declarat Feliciu Paraschiv, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC (Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării), cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”.

Adrian Mitroi, Analist economic și Profesor de economie comportamentală: Într-o economie modernă trebuie să ai trei lucruri foarte importante

Într-o economie modernă, tehnologică, cu deficit de forță de muncă și cu knowledge economy, trebuie să ai trei lucruri foarte importante: creșterea economică, scăderea demografică și importul de forță de muncă calificată. Aceasta este declarația oferită de Adrian Mitroi, PHD, CFA, MBA – Analist economic și Profesor de economie comportamentală, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC, cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”, desfășurată în 28 ianuarie.

Mihaela Mitroi, PHD – Managing Partner GTA GROUP, despre deficitul bugetar: Motivul acestui deficit vine din cheltuielile bugetare

„Făcând o paralelă între acest deficit bugetar de care vorbim, comparativ cu situația fiscală din 2022-2023, eram cam în același loc, 5,7% în deficit. Cu toate acestea, în fiecare an am avut măsurile fiscale. Am avut Ordonanța nr. 16 din iulie 2022, când au avut loc acele modificări: dividendele, reducerea plafonului la microîntreprinderi, de la 1 milion de euro la 500.000 euro, TVA-uri, impozit pe câștig”, a afirmat Mihaela Mitroi, PHD – Managing Partner, GTA GROUP, în cadrul celei mai recente dezbateri profesionale CLCC, cu titlul „Ordonanța «trenuleț» a sosit. Vine și «trenul» cel mare?”. 

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA