Industria auto are o importanță semnificativă pentru economia românească, această industrie reprezentând aproximativ 15 % din PIB-ul României. De asemenea, nu există o mașină fabricată în Europa care să nu aibă cel puțin o componentă fabricată în România. Industria auto deține un procent de 27% din exporturile  naționale, iar primii trei exportatori sunt Dacia, Ford și Daimler, a explicat Secretarul General al Asociației Constructorilor de Automobile din România – ACAROM, Adrian Sandu.

Anul 2021, comparativ cu anul 2020, aduce o scădere în industria auto din România, însă rămân cele 630 de companii auto cu un număr de peste 230.000 de angajați direcți. Printre factorii care au determinat această scădere se numără: criza pandemică de COVID – 19, criza semiconductorilor, standardizare mai dură cu privire la emisiile de CO2 ale vehiculelor la nivelul  Europei, un push forțat către electrificare și, nu în ultimul rând, inflația și creșterea prețurilor la materia primă.

„În acest moment, industria auto se confruntă cu 5 crize: Corona virusul a afectat acest sector în cădere la început, criza  semiconductorilor – a  dus la oprirea  producției și  la o scădere a cifrei de afaceri, schimbări în  mobilitate la  nivelul  Europei  determinată de o evoluție a emisiilor de noxe printr-o standardizare mai dură cu privire la emisiile de CO2 ale vehiculelor și un push forțat către electrificare, inflația și  creșterea  prețurilor  la  materia  primă. Toate aceste crize au dus la o presiune uriașă asupra acestui sector”, explică Adrian Sandu.

Se dorește o revenire a industriei auto la nivelul celei de dinaintea pandemiei, ca toată lumea să aibă de câștigat. „O lipsă a predictibilității economice, fiscale și legislative, alături de crizele pe care le traversează sectorul auto în acest moment, pun în pericol toate investițiile prezente și viitoare precum și atragerea de noi investiții în acest sector.

„Au  fost  căutate  soluții  pentru  criza  microcipurilor și  se  așteaptă ca în 2022  să se rezolve  această problemă”, a mai declarat Secretarul General al Asociației Constructorilor de Automobile din România – ACAROM, Adrian Sandu.

Înregistrarea întâlnirii ECONOMIA ROMÂNEASCĂ: RETROSPECTIVĂ ȘI PROIECȚII PENTRU 2022, poate fi urmărită integral AICI.

Întâlnirea  a fost organizat de Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării. Moderatorul întâlnirii, Constantin Rudnițchi – Director Executiv CLCC, i-a avut ca invitați speciali pe Laurian Lungu – Analist economic, Cofondator Consilium Policy Advisors Group – CPAG; Doru Dragomir – Președinte Camera de Comerț Bilaterală România – Bulgaria; Adrian Sandu – Secretar General, Asociația Constructorilor de Automobile din România – ACAROM; Călin Ile – Președintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România – FIHR; Radu Tănase – Membru Consiliului Director HORA România; Feliciu Paraschiv – Vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România – ANCMMR; Raul Pop – Expert mediu, Co-Founder Coaliția pentru Economie Circulară – CERC.

CLCC reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerțului și a comunicării sunt fundamentale într-o societate democratică. Aceasta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.