MEMBRII COALIȚIEI PENTRU 
LIBERTATEA COMERȚULUI ȘI 
A COMUNICĂRII

Aproape 2.000 de companii

Cifră de afaceri cumulată aproximativ

50 de miliarde de lei

Număr total de angajați

peste 36.000

 

Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării cuprinde companii din FMCG, industria ospitalitații, distribuitori engros, retaileri, mici comercianți, reprezentanți ai HoReCa, agenții de publicitate și comunicare, dar și ONG-uri.

Comunicate

Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării: O oră în plus va face diferența dintre faliment și supraviețuire pentru micii comercianți

Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC) solicită revizuirea măsurilor de restricționare a circulației, în localitățile în care rata de infectare trece de patru la mia de locuitori, și prelungirea cu o oră, de la 18.00 la 19.00, a închiderii magazinelor de proximitate de până în 250 de metri pătrați. Raționamentul unei astfel de hotărâri constă în capacitatea micilor comercianți de a prelua fluxul de clienți ai marilor retaileri pentru a evita aglomerările cauzate de măsurile luate în pripă și fără consultarea asociațiilor de profil. CLCC consideră că deciziile tardive de a limita numărul de clienți nu vor rezolva cu succes aglomerația, în condițiile în care măsurile privind calculul aleatoriu al clientelei utilizând cota de cel puţin 7 metri pătraţi per client nu sunt obligatorii pentru toți marii retaileri.

Aparitii

Constantin Rudnițchi: Se spune că un antreprenor este condamnat să fie optimist. Este perfect adevărat. Dar, nu poate să nu sesizeze obstacolele care îi ies în cale

Deși pandemia e încă aici și știrile o țin mereu aproape, deși știm că suntem în această perioadă hibrid, în care mulți dintre noi suntem vaccinați și teama de îmbolnăvire a scăzut, dar nu a dispărut complet, vrem parcă să luăm forțat o pauză de la COVID și să plecăm în vacanță.

Comunitate

Doru Dragomir, BCCBR: Potrivit previziunilor pentru anul 2022, vor scădea investițiile bulgare în turismul românesc

„Dacă în urmă cu 2 ani aveam destul de multe investiții bulgare în România, în momentul de față, în  previziunile  pentru  anul  viitor,  aceste  investiții  sunt în  scădere. Investitorii bulgari au din ce în ce mai multă încredere în industria bulgară și în tot ce înseamnă piața de afaceri din Bulgaria, drept urmare, acest aspect va duce la scădea investițiilor bulgare în România. Din punct de vedere macroeconomic, logica ar fi fost ca investițiile să plece din România spre Bulgaria, iar marfa să fie vândută în România, în condițiile în care piața de la noi este o piață mai scumpă, dar în ultimii 5 ani, această idee macroeconomică nu prea a stat în picioare în regiunea noastră”, a explicat Doru Dragomir.

Noutăți